13.01.2021

Aktywność pracownika w social media a wizerunek pracodawcy

Czy prywatna komunikacja pracowników w Internecie ma wpływ na wizerunek pracodawcy? Co regulują tzw. Social Media Policies?

W dobie komunikacji internetowej tzw. social media policies, które definiują dobre praktyki i zachowania uznawane za niepożądane przez pracodawcę, już nie zaskakują. Jednak taki wewnątrzzakładowy dokument nie rozwiązuje dylematu dotyczącego możliwości ograniczania prywatnej aktywności pracowników. Czy więc pracodawcy mogą zabezpieczyć się przed tym, by aktywność ich pracowników w sieci nie stała w sprzeczności z wartościami prezentowanymi przez firmę? W jaki sposób to zrobić?

Nie budzi wątpliwości, że pracodawca ma prawo zastrzec określony sposób komunikacji na kanałach służbowych. Chociażby na stronie internetowej firmy, w korespondencji e-mail z klientami, czy na „zawodowych” portalach społecznościowych. Wypowiedzi pracowników w tym zakresie są nierozerwalnie związane z wizerunkiem pracodawcy i są wyrażane przez pracownika przy jednoznacznym powiązaniu z jego zatrudnieniem […]

Sytuacja jest bardziej skomplikowana, gdy dotyczy prywatnej aktywności pracownika, niezwiązanej bezpośrednio z jego zatrudnieniem. Przykładowo, na Facebooku czy Instagramie, gdy pracownik nie posiada tam żadnego odniesienia do zatrudnienia w danej firmie.

Więcej na temat zasadności ograniczeń w komunikacji pracowników i regulacji w tzw. social media policies pisze Jakub PietrusiakKwartalniku Prawo Pracy.

Ta strona używa plików cookie

Ta strona korzysta z plików cookie, dostarczając treści dopasowane do Twoich potrzeb. Pozostając na niej, wyrażasz zgodę na korzystanie z cookies. Aby dowiedzieć się więcej, zachęcamy do zapoznania się z naszą Polityką Prywatności.